tirsdag 27. januar 2009

Logg - fordypningsemne

Mandag 16/02-09

I dag har jeg og Kristine jobbet videre med filmanalysene. Vi har også funnet filmklipp på youtube som vi skal vise i presentasjonen. Etter skolen sammenlignet jeg musikken som er brukt i filmene. Jeg leste også om Roald Dahls oppvekst.

Fredag 13/02-09

Jeg og Kristine gikk gjennom det vi har gjort så langt i forbindelse med fordypningsemnet. Vi begynte også å skrive stikkord inn på powerpoint-presentasjonen.

Torsdag 12/02-09

Jeg jobbet videre med filmen fra 1971. Jeg har også vært på youtube og sett på aktuelle filmklipp til presentasjonen.

Tirsdag 10/02-09

Jeg har jobbet godt med filmanalysen i dag.

Mandag 09/02-09

I dag såg jeg ferdig Charlie & sjokoladefabrikken-filmen (fra 1971) som jeg begynte på i går. Jeg skrev ned en del notater fra filmen slik at det blir lettere når jeg skal sammenligne denne filmen med filmen fra 2005. Jeg har også vært på internett og funnet en del gode kilder som jeg og Kristine kan bruke i oppgaven.

Torsdag 05/02-09

Jeg fikk ikke sett den første filmen av Charlie & sjokoladefabrikken i dag heller, men jeg satser på å få se den på skolen i morgen. I dag har jeg arbeidet med filmanalyse (fra filmen jeg såg i går). Jeg startet også så vidt med powerpoint-presentasjonen.

Tirsdag 03/02-09

Jeg skulle i grunnen se den første filmen av Charlie & sjokoladefabrikken (fra 1971), men den fantes bare på VHS og da kunne jeg ikke se den hjemme siden jeg ikke har VHS-spiller. Jeg måtte derfor se den nye versjonen, som er fra 2005. Mens jeg såg filmen noterte jeg ned noen stikkord som kan brukes i filmanalysen. Med filmen hørte det også med en DVD med ekstramateriale som jeg såg. Den handlet om selve filmproduksjonen og var til god hjelp. I dag har jeg også lest noen nettsider om filmanalyse.

Tirsdag 27/01-09

I dag begynte vi å arbeide med fordypningsemnet. Jeg og Kristine hadde planer om å få hjelp fra bibliotekaren, men hun var ikke til stede. Vi brukte arbeidsøkten til å finne ulike nettsteder som kan hjelpe oss med å lage gode filmanalyser, og vi tenkte gjennom hvilke to filmer vi skal analysere og sammenligne.

1 kommentar:

Leif Harboe sa...

Fint - jeg vil understreke viktigheten av å bruke bibliotekar.Så prøv igjen!